سخنرانی های لقمانی

سخنرانی لقمانی-هنر خوب زیستن1اذر

هنر خوب زیستن-1اذر

دانلود مستقیم سخنرانی لقمانی ،با موضوع هنر خوب زیستن،برنامه سمت خدا1 آذر ماه96.

دانلود مستقیم سخنرانی حاج اقا لقمانی، پیرامون هنر خوب زیستن برنامه سمت خدا تاریخ 1آذر ماه 96.

حاج آقای لقمانی:

بسم الله الرحمن الرحیم.

بنده هم خدمت شما و همه بینندگان عزیز عرض سلام دارم. فرا رسیدن ماه ربیع، بهار ماه‌ها را تبریک می‌گویم. امیدوارم خبرهای خوش و شاد پی در پی به همه عزیزان برسد. شریعتی: انشاءالله این ماه برای همه ما سراسر خیر و برکت باشد زیر سایه‌ی پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد(ص).

از خوردنی‌ها و خوراکی‌ها گفتیم، از پوشیدنی‌ها هم شنیدیم، بحث امروز شما را می‌شنویم. حاج آقای لقمانی: به لطف خداوند روایتی را آغاز کردیم و بخشی را گفتیم. پیش از آغاز سخن، چون روزهای آخر ماه صفر را بنده اصفهان بودم و از محبت مردم شریف و زحمتکش خوراسگان صمیمانه تشکر می‌کنم. همچنین مردم مذهبی و ولایتمدار خمینی شهر و شهر اصفهان که خیلی لطف داشتند و جلسات خیلی پر فروغی را برگزار کردیم.

خانه‌ی هرکه به اندازه بود چون زنبور *** همه ایام حیاتش به حلاوت گذرد.

بهتر است از این مطلب هم دیدن کنید: سخنرانی لقمانی هنر خوب زیستن-24ابان


بحث در مورد خانه هست. سومین فرازی که پیامبر فرمودند. پیامبر اساس و ستون‌های زندگی را هشت چیز فرمودند. منتهی اعتدال و مطلوب را بیان کردند و افراط و تفریط را اشاره کردند، «لا تشغل» اسیر خوراک نباش. اسیر لباس نباش. امروز وارد فراز سوم می‌شوم. «لا تشغل بدار آخره الخراب» خانه‌ای که آخرش ویرانی است. سی سال یا هفتاد سال یا صد سال با مصالح معمولی، ولی اسیر نباش. خانه خوب باشد، در روایت داریم که اهل‌بیت چقدر زیبا مهندسی‌های ساخت خانه را فرمودند. فرمودند: از تفریط و کوتاهی پرهیز کنید. بعضی نسبت به وضعیت خانه و خانواده بی رغبت هستند. بی حال و سست هستند. برای چه؟ زندگی دو روز است. چرا من خودم را تمام دیگران کنم؟ همین بس است. یک عده هستند افراط دارند، تنوع طلب هستند. فزون خواه هستند، تجمل و تفاخر و تکاثر دارند. هرکدام از اینها باشد مثل غل و زنجیری است که به پای روح انسان است. انسان را اسیر می‌کند.

بعضی از فیلم‌ها را دیدیم کسی که اهل این مسائل است و اسیر هست یک مبلی در خانه دارد، یک متر و نیم، دو متر، سه متر است. یک لیوان بزرگ با یک دسته خاص دارد. هیچکس نمی‌تواند این لیوان را بردارد، فقط ایشان می‌تواند در آن آب میوه بخورد. یک حکومتی دارد! هرچه هم می‌گوید باید دیگران چشم بگویند.

اصل کار باقی می‌ماند. غفلت می‌کنیم. این خیلی بد است. (...)

برای دانلود روی لینک مورد نظر کلیک کنید

مشخصات فایل
عنوان: سخنرانی حجت السلام لقمانی - هنر خوب زیستن 1اذر
حجم فایل:10.7مگابایت