سخنرانی های لقمانی

سخنرانی لقمانی-هنر خوب زیستن 10ابان

هنر خوب زیستن-10ابان

دانلود مستقیم سخنرانی لقمانی ،با موضوع هنر خوب زیستن،برنامه سمت خدا 10ابان ماه96.

دانلود مستقیم سخنرانی حاج اقا لقمانی، پیرامون هنر خوب زیستن برنامه سمت خدا تاریخ 10 ابان ماه 96.

حاج آقای لقمانی:

آنکس که چو سیمرغ بی نشان است *** از رهزن ایام در امان است

آن زنده که دانست و زندگی کرد *** در پیش خردمند زنده آن است

از منقبت و علم نیم ارزن *** ارزنده تر از گنج شایگان است

یکی از جلوه‌های انسانیت، تعالی و ترقی انسان نقشه‌ی یک راه است. رسم شده می‌گویند: چراغ خاموش حرکت کنید. در مسائل زندگی و آموزه‌های دینی می‌گویند:

هرگز! با چراغ روشن ونورافکن، نور افکن چیست؟آموزه‌‌های دینی ماست. گاهی یک جمله، یک حکمت و حکایت باعث می‌شود انسان تمام عمرش را بازیابی و بازکاوی کند. گاهی اینقدر انسان حسرت می‌خورد. من گاهی مسائل را که بررسی می‌کنم می‌گویم: ای کاش یک طرح اجباری برای ما بود. چهارده ساله که بودیم یک طرح اجباری برای ما بود. دو تا تابستان این مسائل را یاد ما می‌دادند. سبک زندگی آرام و آسان و هنر خوب زیستن. بسیاری از فکر مشغولی‌ها و دلهره‌ها و آشوب خاطرهای ما برطرف می‌شد.

شریعتی: شما که کار کردید، بهترین زمان برای یاد دادن هنر خوب زیستن و یاد دادن این هنر برای پدر و مادرهایی که دوست دارند بچه‌هایشان به اینجا نرسند. هم سن و سال ما نشوند که بخواهند سخت‌تر یاد بگیرند. بهترین زمانچه وقت است؟

حاج آقای لقمانی: قبل از ورود جدی افراد به جامعه. چهارده سالگی، پانزده سالگی که پذیرش داشته باشد و ضرورت دانستن را حس کند. گاهی من جایی مطرح کردم که چقدر تأسف می‌خوردند که کاش ما این را چند سال قبل می‌دانستیم. امروز بحث ما روی هشت ستون زندگی است که از دو لب مبارک پیامبر بیان شد. معمار هستی بعد از خداوند پیامبر است. پیامبر اعظم! می‌فرماید: زندگی شما دارای هشت ستون است. این هشت ستون را اگر حفظ کنید، یک زندگی آرام و بدون دغدغه خواهید داشت. می‌توانید بیشتر و بیشتر از فرصت‌ها استفاده کنید.

1- غذا و خوراک، مراقبت در خوردنی‌ها، اول زنده بودن و بعد زندگی کردن،

2- پوشاک، پوششی که انسان دارد. چه بپوشیم؟ چگونه بپوشیم؟ لباس دعا دارد. لباس ذکر می‌گوید. خیلی عجیب است. در روایت داریم لباستان را همیشه تمیز نگه دارید که دائم الذکر باشد. اگر یک مقدار کثیف شد عوض کنید چون زود از ذکر می‌افتد. (...)

برای دانلود روی لینک مورد نظر کلیک کنید

مشخصات فایل
عنوان: سخنرانی حجت السلام لقمانی - هنر خوب زیستن96-8-10
حجم فایل:11.5مگابایت