سخنرانی لقمانی

سخنرانی لقمانی-هنر خوب زیستن96-9-8

هنر خوب زیستن-8 اذر

 سخنرانی حجت السلام لقمانی باموضوع هنر خوب زیستن برنامه سمت خدا تاریخ96-9-8.

سخنرانی حاج اقا لقمانی پیرامون هنر خوب زیستن برنامه سمت خدا تاریخ 96-9-8.

بخشی از این سخنان:

بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

شریعتی: «اللهم وفقنا لما تحب و ترضی واجعل عاقبة امرنا خیرا» سلام می‌کنم به روی ماه شما، بیننده‌ها و شنونده‌های نازنین‌مان، هموطنان خوب خارج از کشور، به برنامه سمت خدا امروز خیلی خوش آمدید. انشاءالله هرجا که هستید خدای متعال پشت و پناه شما باشد و باغ ایمانتان آباد باشد.

بهتر است از این مطلب هم دیدن کنید:

سخنرانی لقمانی-هنر خوب زیستن1آذر


در این روزهای سرد پاییزی دلتان گرم و بهاری باشد. حاج آقای لقمانی سلام علیکم و رحمة الله. خیلی خوش آمدید.

حاج آقای لقمانی:

بسم الله الرحمن الرحیم. بنده هم خدمت شما و همه بینندگان عزیز عرض سلام دارم. انشاءالله در این ماه عزیز خوش و خرسند و خوشحال باشند. شریعتی: قرار شد که روزهای چهارشنبه هنر خوب زیستن را یاد بگیریم. اینکه چگونه زندگی کنیم تا هم آسایش داشته باشیم و هم آرامش. از خوردنی‌ها و خوراکی‌ها گفتند، از پوشیدنی‌ها هم گفتند. از مسکن هم گفتند. بایدها و نبایدها و آدابی که در آینه آیات و روایات به آن اشاره شده است، بحث امروز شما را می‌شنویم. حاج آقای لقمانی: بخش بعدی که پیامبر بیان می‌فرمایند، بحث شیرین مال و ثروت است. بایدها و نبایدهایی که بین المللی است و همه علاقه دارند. مال را مال می‌گویند، چون انسان چه بخواهد و چه نخواهد به آن میل دارد. علاقه‌مند است. هرچه هم داشته باشی، مگر آنکه بتوانی کنترل کنی. بعضی‌ها آن را بهشت شادمانی و خوشبختی واقعی می‌دانند.

حتی گفتند: شرط اصلی موفقیت سه چیز است. 1- پول 2- پول 3- پول. همه چیز را پول می‌دانند. می‌گویند: ما رؤیاهای کودکی و نوجوانی‌مان را با ثروت می‌توانیم محقق کنیم. به هرجا می‌خواهیم برویم و به هرچیزی که بخواهیم دست پیدا کنیم و یک زندگی فوق العاده داشته باشیم. دو دیدگاه افراط و تفریط در مورد مال هست. یکی اینکه همه چیز پول است. بعضی می‌گویند:

وقتی طلا و نقره در زندگی مطرح شد، امید و ایمان و عشق کنار می‌رود. زن و شوهر دائم با هم در حال حساب و کتاب هستند. خانواده‌های مذهبی گاهی آقا می‌گوید: خانم من خیلی زحمت کشیده است، دلم می‌خواهد او را به یک سفر زیارتی ببرم. جبران کنم. اصلاً مال مطرح نیست. کیسه‌هایشان یکی است و جدا نیست. بعضی جاها زن و شوهر با هم رستوران می‌روند. بیرون که می‌آیند هرکدام جداگانه حساب می‌کنند. این فاجعه است. این را اصلاً از ما نخواستند. مطلبی را در سایتی گذاشته بود، نوشته بود: شبی با خدا گفتگو می‌کردم، گفتم: خدایا فرصت دارد. گفت: بله بنده من! بی نهایت! از چه چیزی از بندگانت شگفت زده می‌شوی؟ از چند چیز،

1- تمام سلامتی‌شان را صرف می‌کنند برای بدست آوردن مال و ثروت! بعد که بدست آوردند سلامتی از دست رفته است. تمام اینها را صرف می‌کنند برای بدست آوردن سلامتی. وقتی اعتدال نباشد، این است. ممکن است شما یک قطاری را ببینید با سرعت می‌رود. ولی چون از ریل خارج شده است، به جایی نمی‌رسد. بعضی‌ها سرشان را زیر انداختند فقط می‌روند. فقط و فقط می‌رود! یک لحظه چشم را باز می‌کند می‌بیند عمر تمام شد. آنچه به دست آورده چیزی که می‌خواست نبوده است. لذا ما در آموزه‌های دینی غنای بدون مال داریم. کسانی که به دنبال ثروت هستند.  (...)

برای دانلود سخنرانی لقمانی روی لینک مورد نظر کلیک کنید

مشخصات فایل
عنوان: سخنرانی لقمانی - هنر خوب زیستن 96-9-8
حجم فایل:11.5مگابایت